11.18.2008

Kahrolsun Tarla Faresi

Amazon.com da ki alisverislerinize lutfen buradan gidiniz.
Tesekkur ederim.Amazon.com



Her yaz birbirinden guzel ve degisik organik domatesler yetistirmekteyim. Kimi kirmizi, kimi sari, kimi yesil cizgili "zebra" domatesi.
Bu senede 5inci kere bahcemizdeki sete domates ektim. Yazin ilk 6 haftasini Turkiye'de gecirdikten sonra eve dondugumuz an gidip bahceye baktigimda yarim yarim yenmis, didiklenmis domateslerimi gorunce hayal kirikligina ugradim. Bir hafta icinde ev yapi malzemeleri satan "Home Depot" dan aldigim fare kapanlarini kurdum ve beklemeye basladim. Ilk 3-4 gun kapanlari hep bos fakat atmis yani farenin gectigi ama yakalanmadigi icin atip tepetaklak ters sekilde buldum. Obur gunler elma dilimi, peynir parcasi, muz parcasi en sonundaysa oglumun tavsiyesiyle fistik ezmesine batirilmis elma parcasi koyarak kurdum kapanlari. Veee... tam isabet, her sabah kapanlari bos bulurken sonunda fareyi yakaladim. Resmini cekmek aklima gelmedi ama emin olun kucuk birsey degildi. Nerdeyse gecen sene yakaladigim kostebek kadar buyuktu. Yasasin artik bir problem kalmadi, fareyi yakaladim.
Niye oyle dusundum bilmiyorum ama duydugum zafer sevinci hergun yeni didiklenmis domatesleri buldukca sondu gitti. Bir seferinde koca kapan kurdugum yerden esrarengizce kayboldu gitti. Ne zaman o kapana ne oldugunu dusunsem kuyrugunda kapanla dolasan bir fare gozumun onune geliyor, baska bir aciklama bulamiyorum. Sonucta bu sene cok az domates aldik, seneye ne yapacagim diye kara kara dusunuyorum.


Hiç yorum yok: